Thursday, December 30, 2010

PIKAT MERBOK

Asal merbok ni dari rembau ( jpj pedas )..sewaktu saya memasang pikat terkukur (jebat)..merbok ini turun ke tanah..dan di pendekan cerita..kena lah racik..apa lagi tapau lah..pada masa tu saya memg nak cari merbok sekor..tu lah org kata rezeki tak di duga..dapat lah sekor..nasib baik jantan..
merbok ini dah jadi pikat sekarang..dah bunuh baru 3ekor..nama manja nya ( KECIK )

Thursday, December 23, 2010

Jebak Merbok

Ini lah jebak merbok buat pertama kali mencuba...hasil nya tak lah berapa cantik.sekadar untuk kegunaan sendiri je..nak mikat area seremban ni asik hujan je..ada masa lapang belajar buat jebak...jebak ni dah di uji tahap kebolehan nya...baru megena sekor....


Saturday, December 4, 2010

..MEMANCING..

4DEC 2010..jam 3:30pm..nak ge mikat sebelah ptg asik hujan je..ambil keputusan roger member ge mancing di ulu bendul kuala pilah..pergi ber3..gua,azmy&zambrin...UMPAN ( dedak & cenkerik )
hasil memg lumayan..ikan tongsan 4ekor,talipia merah 2ekor..harun 2ekor, ikan puyu 4ekor & lampam sekor je... lihat pic di bawah itu lah hasil nya...


Friday, November 5, 2010

APA YNG DI HAJAT LAIN PULAK YNG TURUN..





video

video
jam 4:30pm..jentera 3org..mcm biasa lah..sifu azmi,tuan zambri,gua..main area ulu kancong rantau n9
target guk1 suara kasar barang banyak..tu...lain pulak yng turun suara kacik guk1..tapau sekor bb ni memg ok tapi gua kurang minat..dan di lepas kan oleh tuan zambri kembali ke sawit semula..











Saturday, October 9, 2010

MIKAT MERBOK




video
tu dia bungkus akhir nya..selama 2hari dok impit merbok ini..hari ini nasib tak menyebelahi nya.
sepandai - pandai megelak jebak semalam. hari ini ke jebak jua jatuh nya..

Thursday, October 7, 2010

LANGIT TAK SELALU CERAH..




video

JAM 5:00PM PANDANG KE LANGIT MENDUNG JE..NEKAT LAH BWK (KZ) MASOK DLM JEBAK
MAIN AREA SINI JE...INI LAH HASIL NYA..INI YNG PERTAMA TANGKAPAN (KZ)..