Sunday, July 3, 2011

DENAK ( SI KECIK )


video
03/7/2011..sebelah pagi jam 7:00am..bwk ayam si lontong..melaman di kuala sawah rantau..rezeki tak menyebelahi gua..cuma nampak ayam je..tapi tak nak belaga..tapa tak de rezeki..sebelah ptg layan merbok di ampangan..mau test SI KECIK..cantik tapau sekor..3x turun naik merbok akhir nya ke jebak gua jatuh nya..

Saturday, June 18, 2011

DENAK K5..LADANG KOMBOK TAPAU GUK1 SUARA SEDANG..

                                              INI LAH ANGAR BH NI POKOK DURIAN


video
18/06/2011..JAM 4:00pm roger bro azmi ajak ge mikat dia ckp ok..4:30pm tugu di masjid..bro azmi otw dari kuala pilah..tugu punye tungu bro azmi pun sampai. terus pergi ke ladang kombok..mula pasang di laman pertama..bh celir tahap gaban lah pulak..ada anjing lak tu..angkat pikat pergi ke laman yng kedua.bh melambung2 sakan x boleh tahan kasi pasang K5..di bawah pokok durian..duk lepak beburak nagn sifu.turun lah sekor guk1 suara sedang..angok2 punye angok sifu ckp dah kena black pergi ambil.degan pantas gua ge ambil..jln pun jln menuju ke pikat gua ingat dah terlucut ke bh ni.dok terbang sakan...rupe nya bh ni bwk lari gua punye racik apa lagi langkah seribu lah gua megejar nya..nasib baik ada batu ladong no5.tu pun di hayun nya jugak...terjelir lah lidah gua megejar nya..akhir nya dapat jugak bh ni.....ADDEEEhhhhhhhh...lotih ..

Tuesday, June 7, 2011

TEWAS BH KG SILIAU RANTAU N9.. GUK1 ANGOK GAGAP...

video


7/jun/2011...jam 3:00pm...gerak dari rumah..menuju ke kg siliau rantau n9....target guk1 gagap penuh...jentera pikat jebak APENG..dah 3hari dok impit bh ni..celir tahap gaban..akhir nya kecundang jam 6:45pm...3x alih kan jebak last sekali di pokok durian...tu pun berjonanag menunggu nya.puas hati gua baru leh lolap kan mato..kalau x teriang2 di telingo...gagap lama dah jual...ni dtg gagap baru...rezeki tol...

Thursday, May 26, 2011

TANGKAPAN KE 2 APENG..BERSAMA JEBAK BARU...DI RANTAU KG SELIAU N9



video
27/05/2011..jam 4:30pm..capai APENG dlm jebak dari rumah terus ke rantau ..sampai ke lokasi yng BRO AZMI tunjuk tu..peeehhh meriah nya..dok tegah mencari tempat kat mana nak gantong jebak..terpandang pulak ada pokok kecik.batang pokok ni dah cantik..liat nampak gaya nya.tempat pun cun memg megadap pokok besar ni..sasaran angar bh hutan..terus gantong jebak..APENG mcm bisa jln kan tugas nya..apa lagi dok menungu kena rokok nusantara sebatang..peeehhh..gua leka melayan rokok..ada sekor bh hutan dari pokok getah melambung terus ke pokok besar depan apeng...WAHHH..nak nahas ni..aksi lawan angok pun bermula.bh hutan sudah panas APENG angok x berhenti2..sekali mcm turbo dah..bh hutan terus ke jebak..wah...BUNGKUSSSSS...mcm lepat pisang..gua x pasti ini bh guk berapa agak nya..sebab gua jauh dari jebak..roger TUAN ZAMBRI mau masok bh kat ladong dia. gua punye ladon dah penuh x dayo do..HEHEEEE..NAK TOLONG PENUH KAN LADONG BARU TUAN ZAMBRI PUNYE PULAK..

Saturday, May 21, 2011

Ruak-ruak ( Wak-Wak )

video
21/05/2011_bangun je tdo jam 7:00am..ingat nak ge mikat.tapi hujan pulak...lepak jap lah mana tahu hujan berhenti..jam 8:00am berhenti pulak hujan..capai jebak terus pergi pedas..bawak pikat APENG..
sampai lokasi peh meriah nya...naik jebak apen mcm biasa jln kan tugas nya..tungu punye tungu..malang sekali hari ni x de yng nak dtg ke pikat..turun jebak..sangkut tepi pagar..lepak jap..alih2 terdegar suara wak2..wah layan jap lah mana tahu ada rezeki..gua pakai hand set je..nasib baik racik wak2 ada bwk..terus pasang....sekejap je...dah tapau...tuuuuuuudeeeeehhh...rezeki jam 10:30am...bungkus semua brg terus blk..ptg ni ada kerja....jadi untuk hari ini....

Tuesday, May 10, 2011

JEBAT BERANSUR PULIH..

..guk1 suara serdang..


Ada pembetulan dlm video ni..gua tercakap ..FULL SPEC..sebenar nya gua nak ckp FULL RACIK DI KAKI..harap maaf..
video
Jam 8:00am..lepas minum pagi..terus ambil pikat ( jebat )..dah lama x main pikat ni..terus pergi ke tmn bukit seri senawang..area umh bro azmi..sampai area sana terus pasang racik& turun kan jebat..waahhh..jebat dah mula bunyi sukur bunyi jugak kau yea...ada lah dlm 1jam nugu..terdegar suara bh lain bunyi..tanpa berlengah jebat pun buat lah kerja nya..bh terus turun..agak lama jugak lawan anguk..akhir nya kena racik baru gua..39mata..hehehee...TAPAUUUU...!!!!!!!...GAME OVER..

Sunday, May 1, 2011



video
1may2011.. jam 12:00pm blk dari kerja tah apa nak buat..teringat lak merbok hari tu..terus rogger member nak pinjam pikat merbok nya..nasib baik dia ada rumah..gua pun terus pergi ambil pikat nya..tanpa berlengah lagi terus ke lokasi merbok tu..masih ada lagi belum ada org tangkap..tanpa berlegah terus naikan pikat atas pokok rambutan..maklum lah pikat power tu..naik je terus on..peeeeeeehhh..ada dlm sejam menunggu.merbok liar pun samapai..mula lah aksi derak bermula..mujuk memujuk..oleh kerana merbok ni garang terus terjun ke jebak..tu deh tapauuuuuu...
GAME OVER

Monday, April 25, 2011

TANGKAPAN PERTAMA ( APENG )




video
25APRIL jam 8:00am..duk kat rumah boring lah pulak.teringat pulak bh kat bndr ekar rantau yng hari tu pergi tak dapat..target GUK1 atau GUK2 suara kasar mcm kacuk daaa..terus capai APENG dlm jebak apa kata test market ok ke tak.sampai area sana peeehhhh..!!!!! meriah nya.tanpa melengah kan masa terus naikan APENG..wahh..cantik lah APENG terus jln kan tugas nya..guk1 & guk2 pun menunjukan aksi melambung atas kabel..APENG pun tak henti2 bunyi..GUK2melambung terus ke angar atas kepala APENG..wah nak nahas ni.APENG pun terus angok mcm diesel turbo..GUK2 dah mula panas..tanpa berlegah terus terjun ke jebak..TAMAT LAH RIWAYAT GUK2 KE JEBAK PEGERANG..GAME OVER.

APENG_denak baru.

Ini lah denak jebak baru gua.berasal dari johor ( yong peng )  oleh kerana di tangkap area sana gua letak nama nya ( APENG )

Tuesday, April 19, 2011

cantok klasik



jam 2:00pm.dari seremban.gua ge kerja follow bro yng bwk lori..ge kilang jam 3:00pm baru sampai di kilang OMRON untuk hntr parts ke kilang tu..lepas tu gerak nak blk sbn dlm jam 4 baru lah sampai di sungai besi..singah di kedai burung di kawasan itu..tak silap nama kedai tu MACAU mcm tu lah nama nya..gua x berapa ingat lah..sambil memehati burung di dlm kedai tu.gua terpandang cantok yang unik..wahhhh...x penah gua tengok cantok mcm ni..hati mula menaruh minat pulak..tanpa fikir panjang gua tarus angkat..puas hati gua..maklum lah gua ni baru main burung.tapi mukin otai2 yng main burung biasa tengok cantok mcm ni..

Monday, February 21, 2011

JENTERA SI LOKAN...



 CUBE TENGOK KAKI AYAM INI ADA TALI RAPIA DAH BERBELIT DI KAKI NYA.GUA INGAT KAN TALI KAKI AYAM..TAKUT2 PIKAT AYAM ORG TERLEPAS RUPE NYA BUKAN.
video
22/02/2011..jam 8:00am.....dah siap sarapan pagi..ingat kan nak ge ajar bh baru je...tapi hati ini berubah pulak layan ayam ok jugak ni..terus ambil SI LOKAN..masok dlm bag..menuju ke pedas..sampai di port..terdegar ayam berkokok..wah ni ayam muda ni..memg x boleh pergi nya..tinggal kan...ada lah dlm 500m ke depan.terdegar sekor lagi berkokok..peeehhh..nak tercicir rasa nya terlinga bila degar ayam ni berkokok..kompom ayam tua ni...tanpa buang masa terus pacak SI LOKAN...mcm biasa yo lokan jln kan tugas nya...ada lah dlm 1/2jam .pasang rokok nusantara hijau..perhhh maveles nya asap rokok ni..belum habis lagi rokok sebatang tengok si lokan x henti2 berkokok dan bertepuk..papp...papp..papp...wah ayam dah sampai ke..cube tinjau..laaaahhh..dah ada depan pikat rupe nya..buntut gua dah mula terangkat2 dah bilo nak belago ni..racik ranjau x pasang lak tu..malas nak pasang..si lokan pun mula asak ayam bertubi2..dah x boleh tahan..terus belaga....kompom dah kena racik ni..alhamdulliah...rezeki.....GAME OVER...

Saturday, February 19, 2011

JENTERA PIKAT ( K5 )




video
19/02/2011..tapau sekor.di wong cin cow....guk2...11:15am..maaf lah video ni kurang cantik sikit..tegah rakam bateri habis pulak...

Tuesday, February 15, 2011

KZ..BERAKSI DI KG PAUH TERACHI.KUALA PILAH..



video
16/02/11...untuk megelakan maha kebingungan..blk seremban jap ambil pikat KZ masok dlm jebak yng beasal dari pegerang johor..bwak blk kg..ke terachi kuala pilah..elok je sampai kg dlm jam 12:30pm..
tanpa berlengah lagi..terus sulam jebak degan daun pokok rambutan..dan terus gantung..mcm biasa lah KZ jln kan tugas nya..terdegar suara bh guk1..begasak2 lambung sana-sini...NAK NAHAS BH NI!!...ada lah dlm 20minit..bb tu lambung terus ke jebak KZ..mula lah aksi berbalas pantun.....tepat jam 1:00pm....TU DIA !!!!!TAPAU!!!!!..bergulung kena jebak...GAME OVER..JADI LAH NAK HILANG KAN RUNGSING DI HATI INI..

Monday, February 7, 2011

TAPAU......LOKAN-LOKAN..



video
08/2/2011...jam 7:00am....ambil si lokan...terus ke pedas...mula2 main dekat..bt11...sekor pun x de yng bunyi
..teringat pulak bro azmi ada ckp tempat dia mikat tu.ada sekor aym berkokok kat area sana..ambil si lokan terus berpindah ke tempat tersebut...di pendek kan cerita....satu kokok pun tak kedegaran...ambil keputusan pacak je lah....mcm biasa si lokan jln kan tugas nya...
gua tegah nungu tiba terdegar 1tepukan yng kuat..rasa nya tu bkn si lokan tu...gua tungu je lagi...baru aym hutan tu berkokok...peeeeehhh..lega rasa nya..nampak gaya mcm aym tua ni...kompom leh dapat nya..
ada lah dlm 15minit..dah mula degar ayam belaga..sebab gua dah x nampak pikat ni..cuma degar aym belaga je.....aym hutan dah mula terkiak kiak...dah di pam oleh si lokan...rupe nya 2mata racik sudah sarung...di kaki aym hutan ........apa lagi...SELESAI SUDAH GAME SI LOKAN........